De dagen vliegen voorbij - Reisverslag uit Ubud, Indonesië van Danielle Schaaf - WaarBenJij.nu De dagen vliegen voorbij - Reisverslag uit Ubud, Indonesië van Danielle Schaaf - WaarBenJij.nu

De dagen vliegen voorbij

Blijf op de hoogte en volg Danielle

17 Juli 2014 | Indonesië, Ubud

De afgelopen dagen hebben we veel gedaan. Zondag hebben we surfles op Kuta beach gehad. Ik kon al vrij snel op gebroken golven staan. Dit was echt leuk! ’s Avonds zijn we naar de grootste discotheek ‘The skygarden’ geweest. Dit is een discotheek van 5 verdiepingen. Hier was het druk maar ontzettend veel leuke mensen. Vooral veel Australiërs die hier komen om te feesten. Wij konden op deze manier een beetje in het ritme van hier komen en onze jetlag verwerken.
Maandag zijn we niet wezen surfen omdat we schaafplekken op onze knieën hadden van het surfen gisteren. We hebben een heel stuk over het strand gelopen. Op een gegeven moment zagen wij een groot vuur. Wij zijn daar naar toe gelopen. Dit bleek een crematie van een moeder en dochter op het strand te zijn. Dit was echt zo bijzonder om te zien. Het heeft enorm veel indruk op mij gemaakt en zal ik niet snel vergeten. Later zijn we terug gegaan en hebben we nog op het strand gelegen. Ook hebben we deze dag nog een schildpadden wedstrijd gezien. Er zaten 400 kinderen op een rij met een bakje met daarin een klein schildpadje. Degene van wie het schildpadje als eerste in het water ging had gewonnen.
Dinsdagochtend zijn wij al vroeg naar Canggu gegaan. We kwamen aan in een heel mooi resort. Er was geen tweepersoonskamer dus sliepen we deze nacht apart van elkaar. Ik sliep in een heel mooi bamboe hutje. Overal had je heerlijke loungebanken en hangmatten. Dit was ook een goede plek om te surfen met leuke surfbars. Om 15.00 uur hebben we een taxi naar de tempel Tanah Lot genomen. Dit was erg mooi om te zien bij zonsondergang. Ook zijn wij hier gezegend met reinwater, een bloemetje en een soort van rijst op het voorhoofd.
Woensdag ochtend stond ik lekker te douchen totdat ik ineens naar beneden keek en daar een kikker uit het doucheputje zag lopen. Ik schrok hier zo van dat ik snel mijn handdoek pakte en de douche uit rende. Het was een gemeenschappelijke douche tussen de bamboe hutjes in. Wendy heeft mijn kleding opgehaald. Al vroeg zijn wij verder gereisd naar Ubud. Dat is het culturele centrum van Bali. We hadden een hele leuke taxi chauffeur. Hij vroeg of hij ons op de weg naar Ubud de mooiste plekjes mocht laten zien. Zo zijn wij in een een winkeltje bij iemand thuis geweest. Dit waren echte budha to budha sieraden. Ook zijn wij bij een koffie tuintje gestopt. We kregen daar een rondleiding over hoe de koffie daar werd gemaakt. Er waren allemaal verschillende planten. De luwak (is een beestje) eet een bepaald soort plant op. Het vruchtvlees wordt verteert en de pit die over blijft poept hij uit. Die pitten worden geroosterd en dat wordt fijn gestamp. We mochten verschillende soorten thee en koffie proeven. Dit was echt heel erg lekker. Ook hebben we deze dag op een olifant gereden. Dit was een hele bijzondere ervaring. We hebben een lange tocht gemaakt. Toen we ’s avonds in Ubud aankwamen hebben we heerlijk in een restaurantje gegeten. Na het eten begon er in de tempel dichtbij een dansshow. Hier zijn wij ook nog heen geweest. Het was een drukke dag met ontzettend veel leuke dingen.
Vandaag moesten wij ons hotel weer uit omdat het was vol geboekt. We zitten nu in een andere homestay. Het is net een paleisje waar we in slapen. Hier blijven we nu 3 dagen om even tot rust te komen en om vanuit hier andere dingen te bezichtigen. Vandaag zijn we naar The monkeyforest geweest. Dat is een apenpark hier dichtbij. Ook was hier een crematie tempel. Ook dit zag er wat eng uit. Na een tijdje lopen zagen een mooi jungle pad. Daar zijn wij ingegaan. We zagen helemaal niemand meer en hoorden veel geluiden van beestjes. Op een gegeven moment kwamen we een oude tempel tegen. Deze zag er wat verlaten uit. We liepen over bamboe bruggetjes en over smalle paadjes. Dit was erg leuk om te doen maar was ook wel weer blij toen we weer op het juiste pad terecht kwamen. Daarna zijn wij nog naar de markt van Ubud geweest. Vanavond doen we even lekker niets en gaan vroeg slapen. Morgen gaan we raften en moeten we vroeg op.

• 17 Juli 2014 - 16:23

Froukje:

Zozo, ik lees het al, weer genoeg beleefd dus.
    Het is wel leuk zeker om zo met de locals en Australiërs dingen te doen en te feestvieren.
    Wij genieten hier nu ook van het mooie weer.
    Nog veel plezier en tot het volgende bericht.
    Groetjes Froukje.

• 17 Juli 2014 - 21:53

Klaske Madhuizen-Elsinga:

Wauw Danielle, geniet er samen van een reis om nooit te vergeten. Ook de groeten van Hette, en wees voorzichtig. XX Klaske